Corporate websites, wat moeten we er eigenlijk mee? Wat moeten ze zeggen? Een vraag die Vasilis van Gemert en ik eerder hebben besproken (in wasstra.at 19).
De Wasstraat 19.7 – Corporate websites uithoeren from wasstraat on Vimeo.
De ‘wat moeten we doen met de corporate website?’-vraag is ook regelmatig top of mind bij menig corporate die ik tegenkom. Pas hoorde ik het nummer van Dio: Aye ft. Sef (http://youtu.be/BmVDr93UJQQ?t=2m13s) weer eens. Het einde van dat nummer is een mooie eerlijke frase van wat corporates nu meestal doen. Is dat goed? Heeft zo’n corporate dat eigenlijk wel nodig? Of moeten ze altijd iets doen voor de mensen die hun merk succesvol maken (de klanten dus)? Of moeten ze gewoon de meest coole, brute shit op die plek zetten om hun grootspraak, missies, sociale betrokkenheid te onderstrepen?
Het fragment uit het nummer van Dio en Sef:
“Hee, consumentje (red.) stop die beat effe, want uuh ik wil shinen zonder beat effe, enne ik wil dat je me ziet effe, dussuh sluit je ogen en geniet effe.
Maar genoeg over mij, laten we het hebben over mij.
Laat me even rappen over mij, want ik ben dol op gesprekken over mij, dus ik vul tracks en coupletten over mij.
Ik ben einde, ik ben de toekomst, ik geef die mannetjes, wat die mannetjes toekomt.
Ik pak die money als die money naar me toekomt, money in me zakken, money voor de toekomst.
Ik ben jaloers op die mannen. Je moet me goed begrijpen, ik zou ook naar mezelf willen kijken.
Tja, als ik mezelf moet omschrijven. Sorry, ik wil het woord ‘swagger’ niet gebruiken. Ik ben weg!”